Według ostatnich badań polskiego rynku e-commerce co piąta strona internetowa w Polsce korzysta z usługi pozycjonowania. Udział w tym wyścigu nie jest już tak łatwy jak jeszcze 10-15 lat temu, kiedy polskie SEO, tak de facto raczkowało, zbierając pierwsze doświadczenia. Obecnie na rynku mamy wiele świetnych firm, świadczących usługi dobrej klasy, choć z drugiej strony przyznać należy, że tych “kasujących klienta” jest zdecydowanie więcej.
Pozycjonowanie stron możemy podzielić na lokalne, regionalne, krajowe jak i globalne. Na czym polega ten proces, jakie są jego zalety, które działania wchodzą w skład SEO oraz czy pozycjonowanie może być tanie? Na te pytania znajdziesz odpowiedź właśnie tutaj.
Definicja pozycjonowania stron internetowych wywodzi się z języka angielskiego, a konkretniej tajemniczo brzmiącego określenia Search Engine Optimization. Od tego zwrotu powstał potoczny skrót SEO – który w dużym uproszczeniu oznacza proces mający na celu osiągnięcie możliwie najwyższych pozycji danej strony czy sklepu internetowego w wynikach SERP (wyszukiwarce Google).
Można powiedzieć, że pozycjonowanie stron www narodziło się wraz z popularyzacją Internetu jednak usługi SEO – oczywiście nie w takiej formie jaką znamy współcześnie pojawiły się w XXI wieku.
Od tego czasu pozycjonowanie jak każda branża ewoluowała, aby stać się potężnym narzędziem, które przynosi maksymalizację zysków właścicielom stron. Pozycjonowanie organiczne to także najtańsza forma reklamy internetowej, a ta jak wiadomo jest prawdziwą dźwignią handlu.

Jakie są zalety pozycjonowania? Jest ich naprawdę wiele, dlatego postaramy się je wypunktować:

- Najtańsza forma e-reklamy,
- Prowadzi do wzrostu rozpoznawalności marki,
- Generuje wzrost sprzedaży i maksymalizację zysków,
- Wpływa na aprecjację wartości brandu,
- Pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów i rozwijać biznes.
Pozycjonowanie stron w Internecie jest procesem niezwykle złożonym i składa się z wielu elementów, które mają wpływ na wysokie pozycje w wynikach organicznych.
Kilka lat temu po sieci krążyła słynna lista ponad 200 czynników mających pośredni lub bezpośredni wpływ na proces pozycjonowania.
Wszystkie te czynniki dotyczą…

Pozycjonowanie w Google jak każda usługa marketingowa ma swój harmonogram i ramy czasowe. Chyba największą wadą szeroko pojmowanych usług SEO jest właśnie czasochłonność pracy – zwłaszcza dotyczy to dużych projektów.
Często klienci nie zdają sobie sprawy z jakim nakładem roboczogodzin musi zmierzyć się pozycjoner, aby względnie dobrze zoptymalizować sklep internetowy.
Najprościej mechanizm działań SEO możemy podzielić na pracę on-page – podejmowanie bezpośrednio na stronie internetowej, a także działania off-page – sprowadzające się do zwiększenia rozpoznawalności strony w sieci www.
Generalnie ten nagłówek nie ma większego sensu – ale nie stworzyliśmy go tylko dlatego, że słowo kluczowe, które w nim zostało umieszczone – tanie pozycjonowanie ma średnio w/g Google Trends 1600 zapytań w wyszukiwarce.
Ceniąc Państwa czas, zważywszy na przyszłe zapytania ze strony klientów stwierdziliśmy, że raz, ale wystarczająco jasno i precyzyjnie odpowiemy na to najczęściej zadawane pytanie. Nie ma czegoś takiego jak tanie pozycjonowanie stron internetowych.
Polska mentalność, co widać np. poprzez organizowane przez nasze Państwo przetargi na budowę dróg, budynków, stadionów, sprzętu wojskowego w MON preferuje jako główne kryterium wyboru – najniższą cenę. To błędne podejście – uważamy, że jeżeli coś ma być dobrze zrobione od podstaw, że jeżeli budujemy Państwu biznes, który na lata przyniesie określone zyski, to za takimi działaniami SEO muszą iść realne pieniądze.

Proszę pamiętać także, że kwoty zaproponowane przy wycenie pozycjonowania strony www, mają swoje składowe i są nimi: